Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedawca musi się pogodzić z wyborem konsumenta

29 maja 2015 | Prawo w biznesie | Dorota 
Gajos-Kaniewska

OBRÓT GOSPODARCZY | Nie można domniemywać, że skoro klient zgłosił reklamację towaru na formularzu producenta, to swoich roszczeń chce dochodzić na podstawie gwarancji.

Tak wynika z prawomocnego wyroku Sądu Okręgowego w Piotrkowie Trybunalskim z 22 września 2014 r. (II Ca 477/14).

Kiepski mebel do naprawy lub wymiany

Narożnik wyprodukowany przez firmę P., który Marian L. kupił za 2,5 tys. zł w sklepie meblowym Danuty B., okazał się wadliwy: materiał obiciowy zaczął się rozchodzić na łączeniach. Klient poszedł więc do sklepu z reklamacją. Żądał naprawy narożnika lub wymiany na nowy. Przyjmujący reklamację pracownik sklepu przedstawił mu formularz do zgłaszania reklamacji produktów firmy P., z logo tej firmy i jej danymi adresowymi. Druk został wypełniony przez pracownika sklepu, a Marian L. podpisał zgłoszenie reklamacji. Tego samego dnia sklep przekazał reklamację do producenta, a dzień później, telefonicznie, poinformował o tym fakcie Mariana L.

Po 14 dniach konsument złożył pisemne żądanie naprawy narożnika lub wymiany na nowy. Dopiero wtedy producent dokonał oględzin mebla, a następnie rozpatrzył...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10153

Wydanie: 10153

Spis treści

Tereny inwestycyjne w Polsce

Opera wrocławska

Studiuj u najlepszych

Zamów abonament