Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szara strefa niszczy firmy handlowe w sieci

23 czerwca 2015 | Ekonomia
Konkurencja w handlu internetowym jest już ogromna
źródło: Rzeczpospolita
Konkurencja w handlu internetowym jest już ogromna

internet | Największa grupa e-sklepów wskazuje ją jako główne zagrożenie dla 
prowadzonego biznesu. Amazona boi się tylko 10 proc., jeszcze mniej – Alibaby.

piotr mazurkiewicz

Szara strefa była uważana za barierę dla rozwoju tradycyjnego handlu, ale ma się doskonale także w internecie. Z badania przeprowadzanego wśród kilkuset e-firm na potrzeby raportu eHandel Polska 2015 wynika, że właśnie nielegalny obrót traktowany jest przez firmy jako główna bariera dla prowadzenia sprzedaży w sieci.

Bez podatków i taniej

Szara strefa jako zagrożenie dla sklepów wymieniana jest częściej niż konieczność rywalizacji o klienta ze znanymi markami i dużymi sklepami jak Amazon, Zalando czy Alibaba. – Z perspektywy mniejszych polskich sklepów to dopiero potencjalne zagrożenie. Natomiast z szarą strefą muszą walczyć tu i teraz – mówi Piotr Jarosz, prezes Dotcom River i wydawca serwisu Sklepy24.pl. – Przedsiębiorcy ankietowani do przygotowywanego przez nas raportu zwracają zwłaszcza uwagę na nieuczciwe obniżki cen – dodaje.

W komentarzach do ankiet właściciele sklepów piszą wprost o tym, że muszą walczyć z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy dzięki unikaniu obciążeń, np. na rzecz Skarbu Państwa, mogą zaproponować znacznie bardziej konkurencyjne...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10173

Wydanie: 10173

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament