Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzeba szukać nowych rynków

25 czerwca 2015 | Logistyka Transport Spedycja
Przewoźnicy wystraszeni ogromnymi karami bardzo ostrożnie dobierają zleceniodawców  oraz miejsca, do których wysyłają swoje środki transportowe
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Rzeczpospolita
Przewoźnicy wystraszeni ogromnymi karami bardzo ostrożnie dobierają zleceniodawców oraz miejsca, do których wysyłają swoje środki transportowe
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
Firmy o największych aktywach  w 2014 r.
źródło: Rzeczpospolita
Firmy o największych aktywach w 2014 r.
Firmy o największych kapitałach w 2014 r.
źródło: Rzeczpospolita
Firmy o największych kapitałach w 2014 r.
Przewozy w 2013 r. (w mln tkm)
źródło: Rzeczpospolita
Przewozy w 2013 r. (w mln tkm)
Firmy, które najbardziej zwiększyły przychody w 2014 r.
źródło: Rzeczpospolita
Firmy, które najbardziej zwiększyły przychody w 2014 r.
Firmy, które wypracowały największy zysk netto w 2014 r.
źródło: Rzeczpospolita
Firmy, które wypracowały największy zysk netto w 2014 r.
Najwięksi pracodawcy w 2014 r.
źródło: Rzeczpospolita
Najwięksi pracodawcy w 2014 r.

Protekcjonizm państw Europy Zachodniej i Rosji poważnie ogranicza możliwości 
rozwoju polskich przewoźników.

Protekcjonizm i demontaż Unii Europejskiej zarzucają Niemcom polscy przewoźnicy. Od 1 stycznia Niemcy objęli zagraniczne firmy przewozowe płacą minimalną (MiLoG). – Część naszych klientów, szczególnie firmy spedycyjne, spotkała się z dużym problemem zakontraktowania zleceń z przewoźnikami – zauważa rzecznik giełdy transportowej Trans.eu Maciej Maćkowiak. – Brak dokładnych wytycznych, wyznaczonych dokumentów oraz strach przed kontrolą i konsekwencjami zniechęciły przewoźników do podejmowania zleceń do Niemiec. Niedokładność i niesolidność strony niemieckiej wprowadziły na początku 2015 roku chaos, który trwa do dzisiaj – ocenia Maćkowiak.

Z danych giełdy Trans.eu, która łączy oferty wolnych ciężarówek z ładunkami, widać, że wschodnioeuropejscy, w tym polscy, przewoźnicy ostrożniej traktują wyjazdy do Niemiec. W styczniu liczba ofert ze strony przewoźników lekko spadła, w lutym (w stosunku do lutego roku wcześniejszego) była o 3 tys. większa, w marcu o 1 tys. większa, w kwietniu o 3 tys. większa w stosunku do analogicznego miesiąca 2014 roku, w maju zaś już mniejsza o ok. 1 tys. ofert.

– Przewoźnicy wystraszeni...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10175

Wydanie: 10175

Spis treści
Zamów abonament