Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na pieniądze z gwarancji trzeba poczekać

03 września 2015 | Moje pieniądze
Najchętniej organizujemy wakacje przez telefon
źródło: Rzeczpospolita
Najchętniej organizujemy wakacje przez telefon

Klienci biura podróży 
Alfa Star, które zaprzestało działalności, powinni 
odzyskać przynajmniej 
część wpłaconych środków. 
W sumie jest na to 20 mln zł.

Organizatorzy wyjazdów turystycznych muszą zapewnić klientom powrót do kraju oraz zwrócić pieniądze za niewykorzystane świadczenia. Na wypadek, gdyby nie mogli tego uczynić z powodu utraty płynności finansowej, obowiązkowo wykupują gwarancję bankową albo ubezpieczeniową. Większość biur ma takie gwarancje.

W razie plajty z gwarancji ubezpieczeniowej w pierwszej kolejności finansowany jest powrót turystów do kraju. Potem pieniądze są rozdzielane między osoby, które zapłaciły za imprezę turystyczną, ale z niej nie skorzystały lub skorzystały częściowo. Jeżeli środków jest za mało, są one zwracane proporcjonalnie do wpłaconej kwoty. Klient powinien otrzymać zwrot poniesionych wydatków, ale nie wszystkich. Nie ma co liczyć na odzyskanie kosztów pojedynczych usług, np. biletu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10234

Wydanie: 10234

Spis treści
Zamów abonament