Smartfon i tablet z Garwolina
Zaczynali niczym Apple, Microsoft czy Amazon – jako firma garażowa. Ale nie w Dolinie Krzemowej, tylko na warszawskim Wolumenie. Dziś są jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek sektora nowych technologii w Polsce.
michał duszczyk
Historia garwolińskiej firmy Lechpol przypomina losy wielu amerykańskich start-upów, którym udało się zrealizować tzw. amerykański sen. Mimo gigantycznej konkurencji na rynku, jej produkty o klienta rywalizują z takimi potentatami jak Samsung czy Blaupunkt. I Lechpol nie musi wcale tej walki przegrać.
Kierowanej przez Zbigniewa Leszka spółce udało się bowiem zagospodarować rynkową niszę. W tzw. segmencie B-brandów, czyli produktów tańszych marek, sprzęty Lechpolu to absolutni liderzy.
Smartfony oferowane przez spółkę pod logo Krüger & Matz składane są bowiem dokładnie z tych samych podzespołów co najnowsze modele najbardziej znanych na świecie producentów. Z kolei głośniki czy zestawy hi-fi segmentu car-audio zjeżdżają z tych samych taśm produkcyjnych, na których powstają choćby urządzenia marki Bose.
Import z Singapuru
Sukcesy, jakie osiąga firma – zwłaszcza w zakresie sprzedaży nowoczesnych technologii mobilnych sygnowanych brandem Krüger & Matz – imponują. Markę, która pojawia się na smartfonach, tabletach czy słuchawkach, promują celebryci, jak np. Przemysław Saleta, Marcelina Zawadzka czy Cleo i zespół Enej. Brand udało się zbudować od zera w ciągu zaledwie pięciu lat. Dziś – w obchodzącym właśnie 25-lecie Lechpolu – marka Krüger & Matz to prawdziwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta