Smart tv dla dużych stacji
Widzowie coraz częściej korzystają z telewizorów z dostępem do internetu, żeby oglądać w nich... materiały dostarczane przez największe telewizje.
magdalena lemańśka
Już ponad połowa posiadaczy telewizorów z dostępem do sieci (smart tv lub connected tv) przynajmniej raz włączyło to urządzenie po to, by obejrzeć jakiś film lub program z serwisu na żądanie takiego jak Player (własność TVN), Ipla (należy do Polsatu) czy VoD TVP. To o 17,5 pkt proc. więcej niż w styczniu 2013 r. – konstatuje Pentagon Research, autor raportu.
Telewizor głównie do oglądania filmów
Tym samym serwisy VoD stały się najpopularniejszymi dostawcami treści dla użytkowników smart i connected tv w Polsce. Tylko minimalnie mniej osób (51,1 proc. przy 54,6-proc. odsetka dla VoD) oglądało na smart TV materiały z YouTube. Było to jednak mniej niż trzy lata temu, kiedy udział sięgał 60 proc.
Wśród użytkowników telewizorów wpiętych do sieci zmalało natomiast bardzo istotnie zainteresowanie słuchaniem muzyki czy radia internetowego, podobnie jak np. korzystanie przez nie z mediów społecznościowych. – Widać, że ludzie po etapie fascynacji zaczęli używać connected tv do tego, do czego są faktycznie przeznaczone. Dlatego producenci telewizorów powinni iść teraz w kierunku rozwijania oferty aplikacji właśnie o te oferujące VoD – komentuje Tomasz Sieniutycz z Pentagon Research.
Jego zdaniem część funkcjonalności smart tv przejęły po prostu wygodniejsze urządzenia mobilne. W ciągu trzech...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta