Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Biometria pomoże bankom w Polsce

30 maja 2016 | Ekonomia
Grupa najbogatszych ma słabą opinię o swoim banku
źródło: Rzeczpospolita
Grupa najbogatszych ma słabą opinię o swoim banku

Instytucje finansowe 
muszą poprawiać obsługę, 
by utrzymać klientów. 
Coraz częściej prowadzą zaawansowane badania, 
a nawet neuromarketing.

Aż 41 proc. Polaków poleciłoby swój bank innym. Z badań Boston Consulting Group wynika, że najbardziej aktywna na tym polu jest grupa najmłodszych użytkowników usług bankowych, w wieku 18–24 lata. Tu aż 23 proc. osób rekomenduje swój bank, nawet gdy nie są o to pytani, a 65 proc. poleciło, gdy zostali zapytani.

Jednak to nie o nich najmocniej będą konkurować banki. Największym wyzwaniem są najbardziej dochodowi klienci – czyli osoby w wieku 35–44 lata. A w tej grupie zaledwie 21 proc. klientów rekomenduje swój bank, z czego tylko 12 proc. poleca nawet, gdy nie są o to pytani.

Dlatego banki kładą szczególny nacisk na poprawę oceny ich usług, a same badania są coraz bardziej wyszukane i szczegółowe.

– Banki coraz częściej sięgają po badania etnograficzne,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10457

Wydanie: 10457

Spis treści
Zamów abonament