Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolejne Impulsy wyjadą z Newagu

02 grudnia 2016 | Życie Krakowa i Małopolski | Adam Maciejewski
Nowoczesne składy początkowo będą jeździć między Wieliczką, Krakowem Głównym a lotniskiem w Balicach. Kolejne obsługiwane połączenia to: Kraków – Tarnów  i Kraków - Krynica-Zdrój.
źródło: materiały prasowe
Nowoczesne składy początkowo będą jeździć między Wieliczką, Krakowem Głównym a lotniskiem w Balicach. Kolejne obsługiwane połączenia to: Kraków – Tarnów i Kraków - Krynica-Zdrój.
Elektryczne Zespoły Trakcyjne – Impuls, produkowane są w należących do Grupy Kapitałowej Newag zakładach w Nowym Sączu.
źródło: materiały prasowe
Elektryczne Zespoły Trakcyjne – Impuls, produkowane są w należących do Grupy Kapitałowej Newag zakładach w Nowym Sączu.

Nowosądecka firma przekazała w tym tygodniu połowę z zamówionych przez władze województwa małopolskiego nowoczesnych i oszczędnych pociągów.

W dniu uroczystego przekazania (28 listopada), podczas pierwszego kursu, nowy Impuls udowodnił, że trasę z Nowego Sącza do Krakowa można pokonać o kwadrans szybciej niż samochodem i to kierowanym przez rajdowego mistrza Polski Michała Kościuszkę. Leszek Zegzda, członek zarządu województwa, w którego imieniu oficjalnie odbierał Impulsy, stwierdził, że dzięki luksusowym pojazdom wprowadzana jest nowa jakość na małopolskie tory. Zapewniał, że władze Małopolski robią wszystko, aby podróżni na nowo przekonali się do korzystania z transportu kolejowego.

W halach Newagu na ostateczny montaż czekają ostatnie składy i już do 15 lutego Koleje Małopolskie otrzymają następnych sześć pojazdów z tej serii. Łącznie za dwanaście pociągów województwo małopolskie zapłaci 300 mln zł, co oznacza, że jedna sztuka kosztowała 25 mln zł. Samorządowcy są zainteresowani zamówieniem następnych składów z Newagu i mają taką możliwość zawartą jako opcję w już podpisanym kontrakcie. Jedynym problemem jest brak tras, po których mogłyby jeździć te pociągi, dorównujące swoją prędkością maksymalną tej rozwijanej w Polsce przez włoskie Pendolino.

Kraków i Krynica

Nowe pociągi z Newagu, oznaczone znakiem Kolei Małopolskich mają służyć do transportu głównie mieszkańcom...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10614

Wydanie: 10614

Spis treści
Zamów abonament