Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie dla nas nowe lokomotywy

28 kwietnia 2017 | Dodatki Jednodniowe
źródło: materiały prasowe

Koleje | Niska marża nie pozwala przewoźnikom kolejowym na modernizacje taboru.

Robert Przybylski

Chociaż większość spośród 4 tys. lokomotyw w Polsce ma ponad 30 lat, popyt na nowe jest niewielki. W ostatnich latach 15 sprzedał Newag, a Pesa jedną trzecią tego. – Sprzedaż lokomotyw spalinowych i elektrycznych w Polsce jest bezpośrednio powiązana z aktualnym zapotrzebowaniem operatorów kolejowych na usługi przewozowe – podkreśla rzecznik spółki Newag Łukasz Mikołajczyk.

Mimo niezachęcających wyników producenci taboru przygotowują nowe lokomotywy dwunapędowe. Mogą jeździć z pociągami pasażerskim oraz lekkimi towarowymi zarówno po liniach zelektryfikowanych jak i pozbawionych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10737

Wydanie: 10737

Spis treści
Zamów abonament