Firmy mało łowią w sieci
Biznes | Mniej niż co dziesiąte polskie przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi online. To jeden z najgorszych wyników w Unii Europejskiej. Anita Błaszczak
Już 77 proc. europejskich firm zatrudniających co najmniej dziesięciu pracowników ma stronę internetową, a co szósta (16 proc.) prowadzi sprzedaż online – wynika z najnowszych danych unijnego urzędu statystycznego Eurostatu za 2016 r. Według nich najbardziej aktywne w działalności handlowej w sieci są firmy z Irlandii, Szwecji i Danii, gdzie około jednej czwartej przedsiębiorstw oferuje swoje usługi lub produkty przez internet.
Polska – wraz z Bułgarią i Rumunią – plasuje się na drugim końcu unijnego zestawienia, chociaż nasz kraj od lat jest w czołówce najszybciej rosnących rynków handlu internetowego, którego wartość może w tym roku sięgnąć 40 mld zł. Według tegorocznych danych organizacji Ecommerce Europe polski rynek e-commerce w ciągu 12 miesięcy (do połowy 2017) urósł 25 proc., co zapewnia mu piąte miejsce w Europie.
Wykorzystać boom
Jak wynika z danych Eurostatu oraz najnowszych statystyk GUS, tego boomu w handlu internetowym nie widać specjalnie w aktywności polskich firm. Nawet jeśli w 2016 r. już ponad jedna trzecia z nich dokonywała zakupów online, to jedynie 9,3 proc. z nich prowadziło sprzedaż poprzez swoją stronę internetową lub aplikacje mobilne. Licząc zaś wiadomości typu EDI (system Elektronicznej Wymiany Danych, w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta