Coraz więcej firm chce przechodzić na cyfrowe rozwiązania
Transformacja cyfrowa to strategia walki konkurencyjnej piotr mazurkiewicz
Transformacja cyfrowa to jeden z czołowych trendów, jeśli chodzi o innowacje w organizacjach biznesowych. Nie chodzi o pojedyncze wdrożenia nowych narzędzi, tylko o kompleksową zmianę sposobu działalności i narzędzi wykorzystanych w organizacji. W „Rzeczpospolitej Cyfrowej" prezentujemy zagadnienia transformacji cyfrowej, a także osiągnięcia wybranych firm na tym polu.
Główna zmiana w podejściu polega na postawieniu w centrum zainteresowania konsumenta, a nie produktu, wszystkie procesy w firmie przebiegają w sposób zintegrowany. W oczywisty sposób promuje to nowoczesne systemy zarządzania procesami, a wiele firm zachęcają do tego potencjalne oszczędności. Początkowo oczywiście przejście transformacji wymaga inwestycji, choćby w systemy czy w profesjonalne doradztwo i audyt potrzeb.
Idą zyski
– Rozwój cyfryzacji w Polsce napędzany jest chęcią redukcji kosztów oraz potrzebą nadążania za zmieniającymi się przyzwyczajeniami konsumentów. Podmioty z takich branż jak telekomunikacja czy finanse i bankowość od lat inwestują w nowe technologie, ponieważ zaniedbania w tej kwestii skutkowałyby wypadnięciem z rynku – mówi Bartłomiej Gast, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Blue Media.
– Podobnie jak w bankowości, również w energetyce zaczyna następować płynne przenoszenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta