Chińczycy okopują się w polskim e-handlu
Z AliExpress korzysta już 5 mln Polaków. Zakaz handlu w niedzielę przyciągnie kolejnych.
piotr mazurkiewicz
Mimo nawet kilku tygodni oczekiwania na przesyłkę chętnych do kupowania online w Chinach nie brakuje. Z danych PBI/Gemius wynika, że w ostatnich miesiącach oferty na AliExpress.com przegląda 4–5 mln osób miesięcznie. Daje mu to miejsce w dziesiątce najpopularniejszych serwisów e-handlu w Polsce.
Z racji długich terminów dostawy liczba kupujących rośnie poza sezonem świątecznym. Przyciągają ich ceny: laptopy poniżej 200 dol., zegarki za kilka, kilkanaście dolarów. Podobne są ceny ubrań czy zabawek.
Serwis należy do grupy Alibaba, która w e-commerce podbiła już Chiny i idzie w świat. W ostatni Dzień Singla (11 listopada) jej serwisy sprzedały w 24 godziny produkty za ponad 25 mld dol.
Walka o rynek
– Chiński gigant notuje co roku wzrost obrotu o ok. 40 proc., co obrazuje jego ogromny potencjał rozwoju – mówi Jacek Zientkiewicz, menedżer marki Shoper....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta