E-administracja wciąż bezpańska
Choć cyfryzacja komunikacji obywatela z państwem miała być jednym z priorytetów rządu, to idzie jak krew z nosa. Wciąż nie wiadomo nawet, kto będzie zawiadywał systemem.
michał duszczyk
Poziom digitalizacji usług publicznych w Polsce od lat jest na niskim poziomie. W europejskich rankingach plasujemy się w ogonie. Badania Eurostatu pokazują, że polscy obywatele niechętnie korzystają z oferowanych przez instytucje publiczne rozwiązań online (udział osób używających internetu do interakcji z urzędami jest o 20 pkt proc. mniejszy niż średnia w UE-28).
Rząd deklarował, że odwróci ten trend, wdrażając cały wachlarz nowoczesnych usług e-administracji. W połowie ub.r. Ministerstwo Cyfryzacji (MC) zapowiedziało, że w ciągu roku uruchomionych będzie pół setki usług cyfrowych. Nie udało się.
Poczta czeka na e-doręczenia
– Fakt jest taki, że poprawa stanu polskiej e-administracji wciąż wymaga wiele pracy. Opóźnienia w cyfryzacji, zbyt mała liczba e-usług to tylko część problemów – mówi Roman Góralski, dyrektor Instytutu e-Gospodarki. Jak twierdzi, kluczowy jest brak wyboru koordynatora – instytucji, która odpowiadałaby za faktyczne operowanie systemami e-administracji....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta