Innowacyjność jest w DNA organizacji
Budowanie przewagi konkurencyjnej opartej na innowacyjności to klucz do sukcesu biznesowego i finansowego – pisze ekspertka.
Justyna Pawlak-Mihułka
Organizacje, które swą strategię i dalekosiężne cele opierają na wprowadzaniu innowacji – wzorem Google'a, Netflixa, Atlassiana czy Spotify – wygrywają rynki globalne.
Jak stać się firmą innowacyjną? Czy innowacje to tylko kreatywność produktowa? Kto może być innowacyjny? Czy tylko małe, zwinne organizacje? Czy stabilne, duże instytucje mają szansę na wygraną w tym wyścigu?
Stan umysłu
Odpowiedzi na te pytania nie są proste, gdyż innowacyjność jest szerokim pojęciem i może objąć zarówno innowacje produktowe, jak i organizacyjne, procesowe, marketingowe, kulturowe, sprzedażowe itp. Z wieloletnich badań prowadzonych przez zachodnie instytucje i uczelnie wynika, że innowacyjność i kreatywność we wdrażanych przez firmy produktach, usługach i rozwiązaniach jest wynikiem licznych działań, zachowań, postaw, norm i wartości, które pojawiają się na poziomie organizacji pracy zespołów.
Innowacyjność to stan umysłu, dzięki któremu otwieramy się na zmianę i nowości, stajemy się bardziej elastyczni, myślimy kreatywnie, działamy wbrew utartym schematom i szukamy nowych rozwiązań. Innowacyjność pozwala nam na ciągłe usprawnianie i dążenie do perfekcji, podnosi jakość naszego życia i przyczynia się do lepszego funkcjonowania jednostek, zespołów i całych społeczności.
Możemy zadać sobie pytanie, co jest niezbędne,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta