Polacy chcą wydawać na sprzęt elektroniczny
Nasz rynek od lat systematycznie rośnie. Na tle innych państw nie jest jednak zbyt wielki piotr mazurkiewicz
Według najnowszych danych, w IV kwartale 2017 r. wartość zakupów sprzętu elektronicznego wzrosła o ponad 8 proc. We wcześniejszych kwartałach dynamika była tylko nieco niższa – zatem można uznać, iż miniony rok był doskonałym okresem zarówno dla producentów jak i sprzedawców z tego segmentu rynku.
Jednak struktura wydatków stopniowo się zmienia. Choć nadal największą kategorią jeśli chodzi o wydatki konsumenckie jest szeroko rozumiane IT, to ponad 23-proc. udział ma już także telekomunikacja. Pnie się również w górę sprzęt gospodarstwa domowego.
– Najbardziej dynamiczną kategorią są technologie mobilne, a wśród nich oczywiście smartfony. Polscy konsumenci zdecydowanie stawiają na renomowane marki i wysoką jakość – podaje spółka MediaMarktSaturn Polska.
Firma zauważa również, że rośnie zainteresowanie sprzętem związanym z grami komputerowymi, a trend ten dotyczy różnych grup wiekowych.
Nie potwierdziły się więc obawy branży, że gaming przeniesie się na smartfony. Wśród spektakularnych premier sprzętowych 2017 r. warto wymienić konsolę Xbox One X czy Nintendo Switch, która łączy w sobie konsolę przenośną i stacjonarną.
Optymizm w sklepach
– 2017 r. to dla większości kategorii sprzętu czas wzrostu. Bardzo dobrze sprzedawały się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta