Elektroniczne igrzyska w Polsce mają już 850 tys. fanów
E-sport to już nie tylko rozrywka dla pasjonatów gier komputerowych, ale również poważna część biznesu sportowego.
michał duszczyk
Sportu elektronicznego nie da się już lekceważyć. Ta sprofesjonalizowana dyscyplina już dawno wykroczyła poza zwykłą rozrywkę i stała się świetnie prosperującym biznesem. Najszybciej rynek ten rozwija się dziś w Chinach i Ameryce Płn. Ale i w Polsce dynamiki są imponujące. Analitycy Deloitte prognozują, że w tym roku przychody z tytułu wydarzeń e-sportowych i relacji na żywo przekroczą po raz pierwszy w skali globalnej 1 mld dol. Dla porównania jeszcze w 2015 r. było to 325 mln dol.
Fenomen e-sportu
Ta suma to wciąż niewielki odsetek przychodów, które wygenerują w 2018 r. wydarzenia i transmisje sportowe dyscyplin tradycyjnych. Według najnowszego raportu Deloitte „TMT Predictions" będzie to bowiem aż 33 mld dol. Najwyższe przychody spodziewane są w związku z zakończonymi niedawno igrzyskami olimpijskimi w Korei Płd. i odbywającymi się w czerwcu mistrzostwami świata w piłce nożnej w Rosji. Jak wyliczają eksperci Deloitte, najpopularniejsze dyscypliny sportowe na świecie, a tym samym przyciągające największe zainteresowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta