Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Biznes w Azji to także spore różnice kulturowe

24 maja 2018 | Ekonomia

Planując eksport do Państwa Środka, na subkontynent indyjski czy do krajów ASEAN, trzeba zwracać uwagę na odmienność obyczajów, nie tylko biznesowych.

Podczas spotkania w Gdańsku, szóstego już w ramach Programu Handlu Zagranicznego (PHZ to wspólne przedsięwzięcie Banku BGŻ BNP Paribas, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych i Bisnode mające na celu rozwój polskiego eksportu) wiele mówiono o znaczeniu różnic kulturowych w handlu z kontrahentami z Azji. Mogą się one okazać przyczynkiem do sukcesu, ale też ich nieprzestrzeganie może przynieść straty lub całkowite niepowodzenie realizowanego przedsięwzięcia.

– Akurat dla nas różnice związane z kulturą jedzenia w Polsce i Chinach okazały się motorem rozwoju naszej firmy – mówił Dawid Sztormowski, prezes gdyńskiej spółki Gadus. Firma specjalizująca się w połowie i obróbce ryb morskich (głównie dorsza bałtyckiego, dorsza czarnego, flądry, szproty oraz śledzi) rozwija się dynamicznie dzięki eksportowi do Chin. – Nasza współpraca z chińskimi partnerami zaczęła się dość standardowo na targach owoców morza w Brukseli, ale co istotne, do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11059

Wydanie: 11059

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament