Coraz rzadziej kupujemy komórkę u operatora
Telekomunikacja | Choć w II kwartale tego roku sprzedaż telefonów mobilnych w Polsce, to operatorzy telekomunikacyjni notują spadek wpływów z tego biznesu.
Jednym z ważniejszych elementów biznesu operatorów komórkowych w Polsce i za granicą w ostatniej dekadzie była sprzedaż telefonów komórkowych. Smartfon na raty wraz z abonamentem stanowił odpowiedź telekomów na spadek cen usług wymuszony przez konkurencję i decyzje regulatora. 2018 rok przyniósł odwrócenie trendu.
Najpierw w I kwartale spadki przychodów z tytułu sprzedaży urządzeń konsumenckich zanotowały Grupa Cyfrowy Polsat, właściciel sieci komórkowej Plus i Play Communications, właściciel sieci komórkowej Play.
Właśnie dołączył do nich Orange Polska. Jak wynika ze sprawozdania półrocznego opublikowanego we wtorek wieczorem przez tę firmę, przez trzy miesiące br. zakończone 30 czerwca uzyskała ona ze sprzedaży telefonów 288 mln zł, o 5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Mniej niż połowa komórkowego tortu?
Telekom sprzedał w tym czasie mniej aparatów niż przed rokiem. Uważa, że jest to trend. – Szacujemy, że wszyscy czterej operatorzy w kraju odpowiadają obecnie za mniej niż połowę łącznej sprzedaży telefonów mobilnych – powiedział Jean Francois Fallacher, prezes Orange Polska.
Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. finansowych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta