Koszty e-sklepów wyższe niż stacjonarnych
handel | Choć nie muszą płacić czynszów za lokale, to ich działalność wiąże się z innymi obciążeniami, które w tradycyjnym handlu nie są tak wysokie. piotr mazurkiewicz
Jednym z argumentów na rzecz częstszych zakupów w internecie jest przekonanie konsumentów o tym, że skoro nie muszą one płacić za utrzymanie sieci sklepów, to muszą być tańsze. Często faktycznie tak jest, ale mają za to inne wysokie obciążenia i w efekcie na sprzedaży zarabiają mniej niż stacjonarne placówki.
Jak wynika z raportu firmy Planet Retail, e-handel w strukturze swoich kosztów znacznie więcej płaci choćby za marketing, technologie czy, zwłaszcza, logistykę. Z drugiej strony poza brakiem czynszów mniej obciążają go koszty pracownicze. Jednak w sumie i tak sklepom internetowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta