Rząd obniży CIT za promocję w grach polskiej kultury
Ulgi podatkowe nie są rozwiązaniem problemów branży cyfrowej rozrywki. Trzeba ograniczyć m.in. niepewność prawa – uważa ekspert FOR michał duszczyk
Polski rynek gier wideo rośnie w siłę. Dziś nad swoimi produkcjami na różne platformy – od tytułów na systemy Android i iOS, przez pecety oraz konsole, po tzw. handheldy, jak np. Nintendo Switch – pracuje w sumie ponad 300 firm. To już istotna gałąź przemysłu i rodzimego eksportu. Wystarczy powiedzieć, że – jak wynika z raportu „Najwięksi polscy producenci gier", opracowanego przez miesięcznik „Forbes", 25 kluczowych game developerów z naszego kraju wartych jest łącznie już ponad 26 mld zł (sam CD Projekt pod względem kapitalizacji giełdowej wyprzedził już KGHM).
Według ubiegłorocznych danych Forum Obywatelskiego Rozwoju przychody netto ze sprzedaży tego sektora szacowano na 1,1 mld zł. Nic dziwnego, że dynamiczny rozwój branży elektronicznej rozrywki wzbudził zainteresowanie polityków. Eksperci FOR przestrzegają jednak, że planowane działania i zaniechania rządu mogą zepsuć ten prężnie rozwijający się rynek.
Komplikowanie systemu
Rafała Trzeciakowski, ekspert FOR, przekonuje, że pod wpływem lobbingu rząd...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta