Odzież na falach radiowych
Firmy inwestują w RFID | Nowy system usprawnia dostawy i zarządzanie zaopatrzeniem piotr mazurkiewicz
O technologii RFID mówi się od lat, zaczęła ją testować branża spożywcza. Etykiety umożliwiające odczyt danych dzięki falom radiowym oznaczają, że klient nie musiałby przy kasie wyjmować zakupów z koszyka, zostałyby w sekundę zeskanowane i kasa podałaby kwotę. Barierą okazały się koszty, aby w pełni korzystać z systemu, etykiety trzeba nakładać u producenta. Przy produktach o niskiej cenie jednostkowej 20 groszy za jedną jest za wysoką kwotą.
Teraz technologię w pełni wykorzystuje branża odzieżowa. Dzięki RFID system dostaw jest w pełni monitorowany, od producenta gdzieś w Europie czy Azji, przez magazyn marki, po jej salon i ostatecznego klienta. – RFID pozwolił przeprojektować obieg pracy w sklepie, co jest skokiem jakościowym, przekładającym się na wzrost poziomu obsługi klienta – wyjaśnia biuro prasowe Inditex.
Firma podaje, że inwentaryzacje przebiegają wydajniej i szybciej o 80 proc. Do tego kontrola towarów, system zawsze zapewnia zaktualizowane informacje o dystrybucji. – Po dotarciu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta