Krajowym e-handlem trzęsą mniejsze i polskie firmy
Handel | Sprzedaż w internecie to dzisiaj najszybciej rosnący segment rynku handlowego. Choć pojawia się na nim co roku nawet kilka tysięcy nowych sklepów, to o sile rynku świadczą sprzedawcy już w rynkowych bojach zaprawieni. Materiał Powstał przy współPracy z CITI Handlowy
Ponad 50 proc. Polaków robi już internetowe zakupy, których wartość już w tym roku powinna przekroczyć poziom 50 mld zł. Tak ogromna zmiana w podejściu do tej formy kupowania nie byłaby możliwa bez rzeszy sklepów internetowych, które nie tylko dostarczają towar, ale pełnią cenną rolę edukacyjną.
Polacy zakupów internetowych musieli się po prostu nauczyć i bez zaangażowanej w ten proces drugiej strony dzisiaj nie byłoby mowy o tak dynamicznym wzroście.
Sklepów portret własny
Tym cichym bohaterom rozwoju polskiego rynku, czyli e-sklepom, postanowiła się przyjrzeć Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy, zlecając firmie Kantar Millward Brown przeprowadzenie na ich temat badania. Wiele wyników może być dla obserwatorów rynku sporym zaskoczeniem. W badaniu wzięły udział sklepy zatrudniające co najmniej pięciu pracowników. Te, w których pracuje 5–9 osób, stanowią 47 badanej próby, a niemal co trzeci zatrudnia już do 49 osób. W grupie badanych firm potwierdza się opinia, że solą polskiego rynku internetowego są rodzime firmy – sklepy z polskim kapitałem założycielskim stanowią bowiem aż 92 proc. próby. 3 proc. e-sklepów stanowi franczyzę zagranicznych firm, ale nadal prowadzone są przez polskich przedsiębiorców. Tylko 5 proc. to przedstawiciele kapitału zagranicznego.
Badano...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta