Cyfryzacja to nie zawsze innowacja
Finanse | Banki od lat rywalizują na polu rozwiązań technologicznych. Czy firmy ubezpieczeniowe dotrzymują im kroku?
Nie ma tygodnia, w którym banki i ubezpieczyciele nie wprowadzaliby na rynek nowych usług i produktów związanych z technologią. Która z tych branż wychodzi na prowadzenie? Czy któraś może być traktowana jako wzór do naśladowania?
Różna charakterystyka
Powszechnie uważa się, że bardziej zaawansowane technologicznie są banki, a ubezpieczyciele muszą nadrabiać zaległości. Jens-Thorsten Rauer z firmy DXC Technology nie zgadza się jednak z takim spojrzeniem. – Banki i ubezpieczyciele mają różne modele biznesowe i działają w inny sposób, trudno więc powiedzieć, kto z nich jest bardziej zaawansowany – mówił Rauer. Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium, zwrócił uwagę, że w ostatnich latach zwielokrotniła się liczba klientów korzystających z bankowości internetowej i mobilnej. – Więc na pytanie „kiedy ostatnio byłeś w banku" powinna padać odpowiedź nie „dawno temu, już nie pamiętam", ale „wtedy, gdy ostatnio logowałem się do bankowości elektronicznej". Banki częściej wchodzą w interakcję ze swoimi klientami niż raz na rok, jak to jest u ubezpieczycieli – zaznaczył Jorge. To może stanowić odpowiedź na pytanie, czemu banki postrzegane są jako bardziej zaawansowane technologicznie. Wspomniał o tym także Marat Nevretdinov, wiceprezes Towarzystwa Ubezpieczeń Europa. – Faktycznie banki w Polsce są bardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta