Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cyfryzacja to nie zawsze innowacja

22 października 2018 | Ekonomia | Maciej Rudke
≥Banki i ubezpieczyciele muszą się zastanowić, które obszary ich działalności mogą być rozwijane przez współpracę czy zakup innowacyjnych firm zewnętrznych, a które są tak mocno związane z ich branżą, że muszą być rozwijane wewnątrz instytucji.
źródło: Karolina Gmurczyk
≥Banki i ubezpieczyciele muszą się zastanowić, które obszary ich działalności mogą być rozwijane przez współpracę czy zakup innowacyjnych firm zewnętrznych, a które są tak mocno związane z ich branżą, że muszą być rozwijane wewnątrz instytucji.
Banki i ubezpieczyciele mają odmienne modele biznesowe i kontakty  z klientami, trudno więc porównać tę sytuację do wzajemnej rywalizacji.  Jens-Thorsten Rauer   General Manager Banking and Capital Markets, DXC Technology
źródło: Karolina Gmurczyk
Banki i ubezpieczyciele mają odmienne modele biznesowe i kontakty z klientami, trudno więc porównać tę sytuację do wzajemnej rywalizacji. Jens-Thorsten Rauer General Manager Banking and Capital Markets, DXC Technology
Próbujemy w ramach sektora porozumiewać się jednym językiem, powołaliśmy Polish API. Kolejnym krokiem może być powstanie centralnego systemu antyfraudowego. Adam Marciniak   wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący obszar informatyki
źródło: Karolina Gmurczyk
Próbujemy w ramach sektora porozumiewać się jednym językiem, powołaliśmy Polish API. Kolejnym krokiem może być powstanie centralnego systemu antyfraudowego. Adam Marciniak wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący obszar informatyki
Czas, który musimy poświęcać na zgodność z regulacjami, w porównaniu z działalnością biznesową jest zbyt duży, to ok. 80 proc., co nie sprzyja innowacjom. Marat Nevretdinov   wiceprezes zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Europa
źródło: Karolina Gmurczyk
Czas, który musimy poświęcać na zgodność z regulacjami, w porównaniu z działalnością biznesową jest zbyt duży, to ok. 80 proc., co nie sprzyja innowacjom. Marat Nevretdinov wiceprezes zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Europa
Chcemy być najbardziej spersonalizowanym  bankiem w Polsce, dlatego interesuje nas każdy projekt, który przynosi dodatkową wartość dla naszych klientów. Joao Bras Jorge    prezes zarządu Banku Millennium
źródło: Karolina Gmurczyk
Chcemy być najbardziej spersonalizowanym bankiem w Polsce, dlatego interesuje nas każdy projekt, który przynosi dodatkową wartość dla naszych klientów. Joao Bras Jorge prezes zarządu Banku Millennium
Od danych wszystko się zaczyna i na nich się  kończy. Konieczne jest nauczenie się zbierania, przetwarzania i ich wykorzystywania. To duże wyzwanie dla wszystkich. Dariusz Piotrowski  dyrektor generalny Dell EMC  w Polsce
źródło: Karolina Gmurczyk
Od danych wszystko się zaczyna i na nich się kończy. Konieczne jest nauczenie się zbierania, przetwarzania i ich wykorzystywania. To duże wyzwanie dla wszystkich. Dariusz Piotrowski dyrektor generalny Dell EMC w Polsce

Finanse | Banki od lat rywalizują na polu rozwiązań technologicznych. Czy firmy ubezpieczeniowe dotrzymują im kroku?

 

Nie ma tygodnia, w którym banki i ubezpieczyciele nie wprowadzaliby na rynek nowych usług i produktów związanych z technologią. Która z tych branż wychodzi na prowadzenie? Czy któraś może być traktowana jako wzór do naśladowania?

Różna charakterystyka

Powszechnie uważa się, że bardziej zaawansowane technologicznie są banki, a ubezpieczyciele muszą nadrabiać zaległości. Jens-Thorsten Rauer z firmy DXC Technology nie zgadza się jednak z takim spojrzeniem. – Banki i ubezpieczyciele mają różne modele biznesowe i działają w inny sposób, trudno więc powiedzieć, kto z nich jest bardziej zaawansowany – mówił Rauer. Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium, zwrócił uwagę, że w ostatnich latach zwielokrotniła się liczba klientów korzystających z bankowości internetowej i mobilnej. – Więc na pytanie „kiedy ostatnio byłeś w banku" powinna padać odpowiedź nie „dawno temu, już nie pamiętam", ale „wtedy, gdy ostatnio logowałem się do bankowości elektronicznej". Banki częściej wchodzą w interakcję ze swoimi klientami niż raz na rok, jak to jest u ubezpieczycieli – zaznaczył Jorge. To może stanowić odpowiedź na pytanie, czemu banki postrzegane są jako bardziej zaawansowane technologicznie. Wspomniał o tym także Marat Nevretdinov, wiceprezes Towarzystwa Ubezpieczeń Europa. – Faktycznie banki w Polsce są bardziej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11186

Wydanie: 11186

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament