Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zarządca musi zróżnicować koszty działania osiedlowej recepcji

07 grudnia 2018 | Biznes i finanse | Mateusz Adamski

Jednakowa opłata dla wszystkich współwłaścicieli nieruchomości wspólnej za koszty obsługi recepcji okazała się niezgodna z prawem.

Maria C. wniosła do Sądu Okręgowego Warszawa-Praga pozew przeciwko wspólnocie mieszkaniowej o uchylenie uchwały dotyczącej uiszczania kosztów obsługi recepcji w sposób równomierny przez każdy lokal – jako niezgodnej z prawem.

Recepcjoniści gospodarzami domów

W uzasadnieniu kobieta wskazała, że jest właścicielem jednego z lokali mieszkalnych należących do wspólnoty. W kwietniu 2017 r. członkowie wspólnoty podjęli uchwałę, na mocy której postanowili przywrócić obsługę recepcji w budynku. Postanowiono m. in. że kosztami obsługi recepcji obciąża się każdy lokal równomiernie, tj. w kwocie po ok. 35 zł miesięcznie.

Tymczasem w opinii Marii C. taki zapis narusza art. 12 ust. 2 ustawy o własności lokali, który stanowi, że współwłaściciele lokali partycypują w ponoszeniu wydatków i ciężarów związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej w sposób proporcjonalny do przypadających im udziałów. Zdaniem lokatorki żadne przesłanki nie przemawiają, aby ustalić jednakową opłatę dla wszystkich współwłaścicieli nieruchomości...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11225

Wydanie: 11225

Spis treści
Zamów abonament