Amazon przyznaje się do porażki na rynku chińskim
Największy internetowy sprzedawca na świecie do końca lipca ma zamknąć swój e-sklep w Państwie Środka. Branża traktuje to jako uznanie prymatu grupy Alibaba. Amerykanie poszukają nowych rynków do podboju. piotr mazurkiewicz
Amerykański Amazon podjął decyzję o zaprzestaniu handlu detalicznego online na rynku chińskim – podała agencja Bloomberg. Zniknie strona Amazon.cn, z której pośrednictwa korzystali lokalni sprzedawcy.
Kosztowna walka
– Firma nieustannie dostosowuje swoją działalność w Chinach, koncentrując się na sprzedaży transgranicznej i stale polepszając doświadczenie zarówno chińskich klientów, jak i globalnych partnerów handlowych – mówi Marta Rzetelska, rzecznik Amazon Poland. – Amazon nadal będzie obecny w Chinach. Zbudowaliśmy tam solidne fundamenty współpracując z wieloma odnoszącymi sukcesy przedsiębiorstwami i będziemy dalej inwestować i rozwijać się w kraju poprzez takie programy, jak Amazon Global Store, Global Selling, AWS czy urządzenia oraz kontent Kindle – dodaje.
„Informujemy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta