Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rozpoznawanie obrazu to przyszłość zakupów

11 czerwca 2019 | Rzeczpospolita Cyfrowa | Piotr Mazurkiewicz
Rafał Gawłowski, prezes  i założyciel SaveCart
źródło: materiały prasowe
Rafał Gawłowski, prezes i założyciel SaveCart

Podczas e-zakupów często klient musi pokonać wiele zakładek, zanim trafi na poszukiwany produkt. Może mu wtedy pomóc system do rozpoznawania obrazów.

 

Na ratunek klientom może przyjść system SaveCart, czyli nowatorskie rozwiązania opierające się właśnie na rozpoznawaniu obrazów. Pomysł zakiełkował w głowie założyciela po jego osobistych doświadczeniach podczas internetowych zakupów.

Problem był prosty – chcąc kupić bardzo konkretną rzecz, trzeba przejść przez długi proces filtrowania oferty sklepy internetowego, którego ostateczny wynik i tak wiązał się z koniecznością „przeklikania się" przez kilka stron wyników.

– Tak pojawiła myśl: „jaka technologia mogłaby ten problem rozwiązać?", a wkrótce potem rozpoczęły się prace nad rozpoznawaniem obrazów – mówi Rafał Gawłowski, prezes i założyciel SaveCart.

Wymyślony przez niego system wykorzystuje algorytm, który porównuje ze sobą zdjęcia wszystkich produktów w sklepie, jednocześnie analizując stopień ich podobieństwa. Jeśli więc klient...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11378

Wydanie: 11378

Spis treści
Zamów abonament