Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polscy pracodawcy nie są gotowi na pokolenie Y

18 lipca 2019 | Kadry i Płace | Grzegorz Piotrowski

Roszczeniowi, nielojalni, pozbawieni autorytetów i szacunku, mający wygórowane oczekiwania – taki obraz milenialsów spotykamy w opiniach wielu pracodawców. Z drugiej strony firmy doceniają umiejętności technologiczne, bogate wykształcenie, znajomość języków obcych i wielozadaniowość pokolenia Y. Polscy pracodawcy wciąż nie są przygotowani na tak wymagających pracowników.

 

Milenialsi, czyli obecni 20- i 30-latkowie, na dobre rozgościli się na polskim rynku pracy, sukcesywnie motywując pracodawców do zmian w podejściu do zarządzania pracownikami. Na ile jednak firmy uległy młodemu pokoleniu? Prześledźmy to, przechodząc przez kolejne etapy procesu zatrudnienia.

Dzisiaj, by pozyskać najmłodszych kandydatów na rynku, konieczne są proaktywne metody wyszukiwania kontaktów i przyciągania zainteresowania przyszłych pracowników poprzez np. nieszablonowe akcje rekrutacyjne czy obecność w social mediach. A to dopiero pierwszy etap w zatrudnieniu, który wymaga specjalnego traktowania młodego pokolenia.

Autor jest starszym konsultantem HR 
w LeasingTeam Professional

Wydanie: 11409

Wydanie: 11409

Spis treści
Zamów abonament