Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Urząd poinformuje o nieważnym dowodzie

14 sierpnia 2019 | Prawo | Monika Pogroszewska

Powstanie rejestr danych kontaktowych, który zapewni bezpośredni kontakt administracji z obywatelem.

Rząd przyjął we wtorek projekt nowelizacji ustaw o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne – ma ułatwić i przyspieszyć załatwianie spraw urzędowych.

Projekt zakłada stworzenie rejestru danych kontaktowych. Będą w nim gromadzone na zasadzie dobrowolności dane obywateli, takie jak imię i nazwisko, numer PESEL, adres e-mail lub numer telefonu komórkowego, a w przyszłości elektroniczny adres do doręczeń. Dane te będzie można wprowadzać oraz aktualizować przez e-usługę lub podczas wizyty w urzędzie.

Dzięki nowemu rozwiązaniu obywatel zostanie powiadomiony telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o stanie prowadzonej sprawy, upływie ważności dokumentów (np. zbliżającym się terminie końca ważności dokumentu tożsamości) lub niedotrzymaniu terminów załatwienia sprawy – wyjaśnia Centrum Informacyjne Rządu.

Etap legislacyjny: trafi do Sejmu

Wydanie: 11432

Wydanie: 11432

Spis treści
Zamów abonament