Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wygrana wojna o handel

12 stycznia 1994 | Ekonomia | RB

Polska Miedź

Wygrana wojna o handel

W 1993 roku KGHM Polska Miedź SA uzyskała dodatkowe wpływy w wysokości ok. 400 mld zł dzięki zmianom wprowadzonym w handlu miedzią i metalami szlachetnymi na rynku krajowym i zagranicznym. Dalsze zmiany w tym zakresie planowane w roku 1994 powinny przynieść spółce kolejne korzyści. Prezes zarządu Polskiej Miedzi, Krzysztof Sędzikowski, podsumowując rok 1993 mówi, że w tym czasie spółka wygrała wojnę ohandel.

Inaczej w kraju. ..

Do 1992 roku sprzedaż miedzi na rynku krajowym prowadziły bezpośrednio huty miedzi (Legnica, Głogów i Cedynia) , które są oddziałami spółki. Sprzedaż ta odbywała się w ramach umów, które zdaniem szefa pionu handlu i marketingu "Miedzi", Adama Dujczyńskiego, kontynuowały zasady systemu nakazowo-rozdzielczego. Wyrażało się to m. in. w stosowaniu upustów (od 3 do 5 proc. ) od światowych (giełdowych) cen miedzi, w ustalaniu cen na poziomie średniej z miesiąca poprzedzającego transakcję i w akceptacji czternastodniowych terminów płatności za dostarczony towar. Stosowanie tych zasad umożliwiało krajowym odbiorcom sprzedawanie na eksport swoich prostych wyrobów (np. walcówki) w cenie wsadu surowcowego i konkurowanie w ten sposób z podobnymi wyrobami eksportowanymi przez "Miedź". Dla krajowych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 166

Spis treści
Zamów abonament