Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy marka Wedel zniknie zrynku

18 sierpnia 1998 | Ekonomia | LO

Wbiznesie nie ma filantropów

Czy marka Wedel zniknie zrynku

Za kilka miesięcy może ze sklepów zniknąć większość słodyczy sprzedawanych pod marką Wedla. Być może przestaną też istnieć zakłady z tym logo. Może dojść do likwidacji firmy, dzięki której Pepsi Co. wypromowała na polskim rynku swoje wyroby. Na transakcji tej też nieźle zarobi.

Zapowiedziana przez Pepsi Co. sprzedaż dwóch kolejnych spółek powinna się zakończyć jeszcze przed końcem roku, by nowi nabywcy mogli czerpać zyski z"cukierniczych żniw", które zaczynają się w listopadzie itrwają do końca grudnia. Na nabywców typuje się zagraniczne firmy obecne na polskim rynku: Cadbury Schweppes zsiedzibą w Londynie oraz United Biscuits. Odpowiedzialna za kontakty zprasą Dora Mc Cabe w Cadbury Schweppes powiedziała, że nie może potwierdzić tych spekulacji. Pierwsza ofaktach (które jeszcze nie zaszły) musi się dowiedzieć londyńska giełda.

Kontrowersyjny znak firmowy

Zarobek ze sprzedaży spółek Delicje (ciastka) w Płońsku i Jedyna (czekolada) w Warszawie wielokrotnie powinien przewyższyć cenę ich zakupu. Chodzi najprawdopodobniej o 665 mln zł, gdyż taką wartość księgową dla obu spółek wykazano na koniec 1997 r. Warto przypomnieć, że za 40 proc. akcji Wedla w 1991 r. Pepsi Co. zapłaciła 24 mln USD, uzyskując dodatkowo...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1467

Spis treści
Zamów abonament