Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nadzieja w Internecie

25 lutego 2000 | Ekonomia | DW

LOTNICTWO

Jak walczyć o pasażera

Nadzieja w Internecie

Ostatnie dwa lata przyniosły znaczny spadek przewozów w światowym lotnictwie cywilnym. Spowodowały to kryzysy gospodarcze: azjatycki, rosyjski i brazylijski.

Przewoźnicy w różny sposób usiłują poradzić sobie z tą sytuacją - wymieniają samoloty z dużych na małe, ograniczają liczbę miejsc w taniej klasie ekonomicznej i rozbudowują zyskowną klasę biznes albo wprost przeciwnie - oferują coraz tańsze bilety, kosztem jakości usług i wygód podróży. Przede wszystkim jednak inwestują w sprzedaż internetową.

Większość przewoźników lotniczych dysponujących rozbudowaną flotą odnotuje w tym roku znaczne pogorszenie wyników. British Airways po raz pierwszy od prywatyzacji będą miały straty szacowane teraz na ok. 150 mln USD. SAirGroup i Swissair będzie miał zysk o połowę mniejszy niż rok temu. Po restrukturyzacji udało się utrzymać zysk Lufthansie.

Szybki wzrost

Przewozy po bardzo niskich kosztach wzrosły o 12 procent w czasie ostatnich 5 lat, czyli od czasu liberalizacji rynku lotniczego. Według analityków, liczba pasażerów podróżujących tymi liniami podwoi się do 2002 roku. Najczęściej tani przewoźnik oferuje bilet po cenie o 80 procent niższej od dużej regularnej linii.

Przedstawiciele Deutsche...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1945

Spis treści

Wspomnienia

Fotoreportaż

Zamów abonament