Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Obywatel globalny

10 listopada 2000 | Magazyn | JD
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PORTRET

To on wmawia nam na ekranach telewizorów, że Irlandczycy i Czesi mylą własne piwo z tyskim, znanym do niedawna tylko na Śląsku. I ludzie w to wierzą

Obywatel globalny

ILUSTRACJA ANDRZEJ DUDZIŃSKI

JERZY DOMAGAŁA

Marcin Mroszczak - jego twarz zna niewielu, choć to, co robi, oglądają co dnia miliony. Obywatel globalny, z lotniska na lotnisko, firma w Brukseli i Warszawie, mieszkanie i rodzina w Gandawie.

- Duże dziecko - mówią o nim podwładni, dużo młodsi i znacznie mniej doświadczeni.

- Należy do nielicznych "trudnych" ludzi, którym się to wybacza - mówi Jacek Santorski, psycholog i przyjaciel.

ZDJĘCIE: ARCHIWUM PRYWATNE M. MROSZCZAKA

NIEPOKOJE BYŁEGO GWIAZDORA. - Wydaje nam się, że biorąc ze sklepowej półki określony produkt, podejmujemy spontaniczną decyzję. Nieprawda. Wybór narzuciła reklama. Zdumiewające, a nawet przerażające, jak wiele naszych sądów i wyobrażeń ona ukształtowała - mówi Marcin Mroszczak, jeden z trzech szefów-współwłaścicieli, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Corporate Profiles/DDB.

Zdradził sztukę wysoką dla niskiej. Porzucił plakat, za który podziwiał nas świat, i postawił na coś, o czym w książce Reklama. Uśmiechnięte ścierwo tak pisał...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2161

Spis treści

Wspomnienia

Fotoreportaż

Regiony Polski - Małopolskie

Zamów abonament