Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dobre i złe dźwięki

19 lutego 2002 | Moje Auto | ZZ
źródło: Nieznane

Technika Najnowsze auta są o 50 proc. cichsze, ale nie mogą być bezgłośne

Dobre i złe dźwięki

RYS. MICHAŁ KORSUN

Cichy w środku i na zewnątrz - dla konstruktorów aut, szczególnie wyższej klasy, to jeden z ważnych celów. Wśród ostatnio wprowadzonych na rynek samochodów są takie, w których o 50 proc. udało się zmniejszyć odgłosy jazdy. Inna sprawa, że nie wszyscy właściciele aut chcieliby, aby ich pojazd był zupełnie cichy.

Z badań wynika, że aż 80 proc. kierowców chce słyszeć swoje auto. Przy czym słyszeć nie oznacza, że chcą, by było hałaśliwe, ale aby dobiegały do ich uszu dźwięki, na których im wręcz zależy. Oczywiste jest, że nabywca sportowego pojazdu chce, aby silnik brzmiał rasowo. Dźwięk ma znaczenie przy wyborze pojazdu podczas zakupu. Wreszcie dźwięk ma także znaczenie dla bezpieczeństwa.

Bezgłośny - niebezpieczny

Tu na szczęście upodobania wielu kierowców pokrywają się ze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2549

Spis treści

Listy

Zamów abonament