Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hit na miarę niedźwiedzia

17 grudnia 2003 | Kultura | BH
źródło: Nieznane

Polskie filmy na ekranach świata Nie do pobicia jest do dzisiaj "Dekalog" Kieślowskiego

Hit na miarę niedźwiedzia

"Dekalog" Kieślowskiego sprzedano do ponad 70 krajów.

(C) PAD

Polskimi filmami mogą dziś handlować wszyscy. Wystarczy przejrzeć katalog ostatniego festiwalu gdyńskiego. W rubryce "dystrybucja światowa" przy każdym niemal tytule widnieje inny adres. Najczęściej jest to producent, np. Telewizja Polska, czasem dystrybutor oraz Film Polski.

Świat nas nie rozpieszcza. Premiera polskiego filmu w USA, poza obiegiem polonijnym, to wydarzenie. Żałosny jest też nasz udział w rynku unijnym. W ciągu ostatnich pięciu lat polskie filmy obejrzało w kinach "piętnastki" zaledwie 77 tys. widzów. I niemal cały ten wynik należy do "Pana Tadeusza". Nie jest to zresztą rezultat gorszy niż innych krajów postkomunistycznych, których łączny udział w filmowym rynku unijnym wynosi 0,07 proc. W tej sytuacji pozostaje nam głównie sprzedaż produkcji audiowizualnej do innych krajów i telewizji.

W cenie Wajda i Kieślowski

Niektórzy twierdzą, że z polskiej produkcji fabularnej ciągle jeszcze najlepiej sprzedaje się klasyka. A w niej filmy Andrzeja Wajdy i Krzysztofa Kieślowskiego. Prawa do filmów Kieślowskiego ma ich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3104

Spis treści
Zamów abonament