Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Za co odpowiada sprzedawca

21 września 2004 | Dobra firma | HF
źródło: Nieznane

UMOWY

Rys. Rafał Piekarski

Temat tygodnia

Za co odpowiada sprzedawca

Kontrahentem sprzedawcy może być zarówno profesjonalista (przedsiębiorca), jak i konsument (osoba fizyczna). Jednak za oferowane produkty handlowiec odpowiada wobec kupującego przedsiębiorcy na innych zasadach niż wobec konsumenta. Wobec konsumenta jego odpowiedzialność jest znacznie większa. Gdy idzie o przedsiębiorców, to obie strony mają podobne szanse.

ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI

Już półtora roku obowiązują przepisy, które inaczej ukształtowały odpowiedzialność przy sprzedaży konsumenckiej. Chodzi o ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176; dalej: ustawa kons.), która zaostrzyła odpowiedzialność sprzedawcy wobec konsumentów.

Konsument reklamuje towar niezgodny z umową oraz reklamą. Natomiast rękojmia za wady fizyczne i prawne towaru, o której mówi kodeks cywilny , pozostała wyłącznie w stosunkach między przedsiębiorcami.

Przypominamy i porównujemy zasady, jakie rządzą tymi rodzajami odpowiedzialności, żeby sprzedawcy mogli łatwo ustalić, na co mają uważać w obrocie z profesjonalistą, a z czym nie wolno wychodzić im do klienta konsumenta.

ODPOWIADA SIĘ ZA TO, CO W UMOWIE I...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3336

Spis treści
Zamów abonament