Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Żyła złota dwa razy w roku

02 maja 1995 | Media, Internet | TW

W noc Oscarów i Super Bowlu reklama sama staje się sztuką

Żyła złota dwa razy w roku

Tadeusz Wójciak z Buffalo

Wielkie wydarzenia w telewizji amerykańskiej dzielą się zdecydowanie na "męskie" i "damskie". Świat męski zasiada przed telewizorami, gdy czas raz w roku, pod koniec stycznia, wyłonić zwycięzcę National Football Championship w meczu dwóch tytanów futbolowych o Super Bowl. Telewizyjna widownia tylko w USA osiąga wówczas ponad 50 milionów widzów. ZSuper Bowlem może konkurować jedynie bezpośrednia transmisja z Hollywood, w każdy ostatni poniedziałek marca, wydarzenia rozgrywającego się pod patronatem Amerykańskiej Akademii Filmowej. Noc Oscarów powoduje, że ponad 70 milionów ludzi tkwi do północy albo i później przed telewizorami. I jest to wybitnie damskie wydarzenie roku.

Gdy kurtyna idzie w górę podczas transmisji Oscarów, jest to wydarzenie tyleż artystyczne, co mierzone kategoriami ogromnego businessu. Tym razem nie o biznes filmowy jednak chodzi. Producenci szminek, modnej odzieży dla pań oraz wielu innych potentatów przemysłu wytwarzającego dla kobiet szykują się do tej nocy tak samo dokładnie, jak Amerykańska Akademia Filmowa. Docenia się wydarzenie, które przyciąga uwagę ponad 70 milionów ludzi, widownię wykształconą,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 470

Spis treści
Zamów abonament