Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Znać swoje prawa

18 lipca 2005 | Nieruchomości, budownictwo | EZ
źródło: Nieznane

ROZMOWA Zawsze zalecamy polubowne rozwiązanie sporu Znać swoje prawa Klienci firm działających nie tylko na rynku budowlanym czują się często bezradni, nie dając sobie rady z wyegzekwowaniem swoich praw wobec nieuczciwych, nieudolnych czy często tylko leniwych producentów i wykonawców usług. Gdzie mogą szukać pomocy?

DARIUSZ ŁOMOWSKI: przedstawiciel Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Nasz urząd może pomóc tylko w sytuacji, gdy naruszony jest zbiorowy interes konsumentów. Nie znaczy to oczywiście, że nie reagujemy, jeśli otrzymujemy sygnały o nieprawidłowościach na rynku. Warto jednak wiedzieć, że do rozstrzygania sporów indywidualnych pomiędzy klientami a na przykład firmami produkcyjnymi czy usługowymi powołani są przede wszystkim miejscy lub powiatowi rzecznicy konsumentów, którzy działają przy każdym urzędzie miasta i starostwie powiatowym.

Czego możemy od nich oczekiwać?

Rzecznicy mogą przede wszystkim reprezentować pokrzywdzonych klientów firm przed sądem i bronić tam ich interesów. Zwykle pomagają w pisaniu pism do przedsiębiorców i sądu, starając się torować konsumentom drogę w gąszczu przepisów. Najpierw jednak oceniają, czy złożona skarga jest zasadna i stosownie do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3587

Spis treści
Zamów abonament