Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wychodzenie z kryzysu

24 września 2005 | Kolumna transportowa | RP
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PRZEWOŹNICY Wysokie ceny paliw i nadpodaż usług Wychodzenie z kryzysu Wejście Polski do Unii nie tylko zwiększyło ilość towarów do przewiezienia, ale i zniosło ograniczenia w zakładaniu firm transportowych w ruchu międzynarodowym. Jednak wraz ze wzrostem konkurencji spadły ceny Przewoźnicy, spodziewając się wzrostu przewozów, nagminnie kupowali samochody (c) ARCHIWUM

Większość przedstawicieli dużych firm transportowych przyznaje, że pracy nie brakuje. - Co rok przesyłek jest więcej - stwierdza Piotr Polkowski z Schenkera. Szybko wzrosła liczba przewoźników i samochodów. - Łatwiej o licencję i nie kosztuje ona jak przedtem 15 tys. zł, lecz 4400 zł - mówi Waldemar Wierzbicki, dyrektor Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego (BOTM). W 1999 r. w Polsce 6 tys. firm miało koncesję na międzynarodowe przewozy towarów. Teraz jest ich 13 tys. - Sześć lat temu polscy przewoźnicy dysponowali 23 tys. samochodów ciężarowych, a teraz w ruchu międzynarodowym jest ich 66 tys. - wylicza Wierzbicki.

Przewoźnicy, spodziewając się wzrostu przewozów, nagminnie kupowali samochody. W 2004 r. nabyli ponad 8600 ciężkich aut o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 16 ton, z których ok. 7 tys. to ciągniki siodłowe. Dodatkowo sprowadzono do Polski ponad 10 tys. używanych samochodów tego typu. Łatwiejszy i tańszy leasing spowodował, że szybko rozrastały się duże floty,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3645

Spis treści

Ekonomia

British Airways krytykuje USA
Bruksela wyjaśnia prawa konkurencji
Budimex Dromex zbuduje rondo
Ceny sprzętu spadają
Coraz większy tłok na warszawskim parkiecie
Czas zmienić metodę
Delta zmniejsza załogę
Drożeją pięciolatki
EADS wzlatuje na Airbusie
Fundusz nie sprzeda akcji
Gazowe kontrakty Kataru
Goodyear tnie koszty
Inwestycje na horyzoncie
Kolejne firmy idą do Polski
Komentarz giełdowy
Kontrakty dla J&S
Kurs pnie się w górę
Lidl: pracownicy się buntują
MAE obserwuje Ritę
MasterCard: ponad 100 mln transakcji
Możliwe kłopoty Unii z eksportem do Rosji
Na początek o ropie naftowej
Niemcy przeciwne podatkowi od biletów
O wygranej nie decyduje gospodarka
Oda do wolności
PGNiG i reszta rynku
Paryskie zbliżenie
Police zgodnie z prognozą
Polski nie da się ominąć
Ponad 9 miliardów złotych na leki
Przedstawiciel w sporze Airbus - Boeing
Reforma połowów na Atlantyku
Ropa i metale pod wpływem huraganów
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Samorządy szukają pieniędzy
Skarbiec-Emerytura bliżej ostatecznych negocjacji
Spadek przy dużych obrotach
Taki oświecony absolutyzm
Udany debiut PGNiG
Urny z tradycjami
Vitkovice dla Rosjan
Volkswagen nie zamknie fabryk
W interesach nie może być próżni
W oczekiwaniu na wynik wyborów
WIG stracił 0,7 proc.
Warta: zmiana wiceprezesa
Wolna konkurencja w zbrojeniach
Wstrzymana prywatyzacja Kozienic i Enei
Wydarzenia dnia
Wzrośnie potencjał Azji
Zachodnie banki zainteresowane chińskimi
Zielone światło dla Rosomaka
Zróżnicowane ceny zbóż
Zamów abonament