Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Europejscy miliarderzy

24 września 2005 | Kolumna transportowa | AR
źródło: Nieznane

KOMENTARZ Ranking europejskich operatorów TSL Europejscy miliarderzy Prezentowany ranking europejskich miliarderów w branży TSL liczy 31 firm lub grup międzynarodowych mających europejski rodowód. Kapitałowo na pierwsze miejsce wysunęły się spółki niemieckie i francuskie (po 8), a w dalszej kolejności brytyjskie i holenderskie. W pierwszej dziesiątce znalazły się spółki o przychodach od prawie 4 mld euro do ponad 24 mld euro, przy czym wielkość obrotów pierwszej spółki na liście rankingowej jest prawie dwukrotnie większa od kolejnej (c) RAFAŁ PIEKARSKI

W sumie obroty trzydziestki stanowiły ponad 137 mld euro w 2004 roku, przy ponad 120 mld euro w roku 2003. Tempo wzrostu wyniosło w przypadku miliarderów ponad 14 procent rocznie (w Polsce rynek wzrastał w tym czasie o 16,5 proc.). Suma przychodów pierwszej dziesiątki stanowiła prawie 70 procent przychodów całości (w Polsce pierwsza dziesiątka stanowi około 44 procent przychodów), co oznacza przyrost w tej grupie przychodów o 17,6 procent w stosunku do 2003 r.

Największą dynamikę przychodów wykazały: firma kurierska pochodząca z Niderlandów - TNT, francuska CMA CGM, której główne źródło przychodów tkwi w liniach żeglugowych, oraz brytyjski Exel specjalizujący się w logistyce kontraktowej. Tak wysoka dynamika przychodów (ok. 30 procent)...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3645

Spis treści

Ekonomia

British Airways krytykuje USA
Bruksela wyjaśnia prawa konkurencji
Budimex Dromex zbuduje rondo
Ceny sprzętu spadają
Coraz większy tłok na warszawskim parkiecie
Czas zmienić metodę
Delta zmniejsza załogę
Drożeją pięciolatki
EADS wzlatuje na Airbusie
Fundusz nie sprzeda akcji
Gazowe kontrakty Kataru
Goodyear tnie koszty
Inwestycje na horyzoncie
Kolejne firmy idą do Polski
Komentarz giełdowy
Kontrakty dla J&S
Kurs pnie się w górę
Lidl: pracownicy się buntują
MAE obserwuje Ritę
MasterCard: ponad 100 mln transakcji
Możliwe kłopoty Unii z eksportem do Rosji
Na początek o ropie naftowej
Niemcy przeciwne podatkowi od biletów
O wygranej nie decyduje gospodarka
Oda do wolności
PGNiG i reszta rynku
Paryskie zbliżenie
Police zgodnie z prognozą
Polski nie da się ominąć
Ponad 9 miliardów złotych na leki
Przedstawiciel w sporze Airbus - Boeing
Reforma połowów na Atlantyku
Ropa i metale pod wpływem huraganów
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Samorządy szukają pieniędzy
Skarbiec-Emerytura bliżej ostatecznych negocjacji
Spadek przy dużych obrotach
Taki oświecony absolutyzm
Udany debiut PGNiG
Urny z tradycjami
Vitkovice dla Rosjan
Volkswagen nie zamknie fabryk
W interesach nie może być próżni
W oczekiwaniu na wynik wyborów
WIG stracił 0,7 proc.
Warta: zmiana wiceprezesa
Wolna konkurencja w zbrojeniach
Wstrzymana prywatyzacja Kozienic i Enei
Wydarzenia dnia
Wzrośnie potencjał Azji
Zachodnie banki zainteresowane chińskimi
Zielone światło dla Rosomaka
Zróżnicowane ceny zbóż
Zamów abonament