Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dziki, narty i dobry obiad

28 lipca 2006 | Dobra firma | a.mac

WARTO ZROBIĆ PRZYJEMNOŚĆ KONTRAHENTOWI, ALE NIE NALEŻY PRZESADZAĆ Z PREZENTAMI Dziki, narty i dobry obiad Stały kontakt i serdeczne reagowanie na prośby to najlepsza forma dbania o dobre relacje z klientem małej firmy. Zdecydowanie nie należy przesadzać z ilością i rodzajem prezentów, bo zamiast miłej atmosfery można u kontrahenta wywołać zażenowanie

Duże firmy, które mają specjalne budżety reklamowe i fundusze reprezentacyjne, bez problemów radzą sobie z wyrażaniem wdzięczności i pamięci o stałych kontrahentach. Potrafią zorganizować tygodniowe wakacje we Włoszech czy w Grecji lub weekendowy wyjazd na austriacki lodowiec. Drobni przedsiębiorcy, dysponując skromniejszymi środkami, nie zamawiają zazwyczaj nawet upominków reklamowych, bo nie jest im potrzebna masowa promocja. Swoją aktywność marketingową ograniczają najwyżej do zakupu kalendarzy z nazwą firmy, ale ten prezent nadaje się do wręczania tylko przez kilka ostatnich tygodni w roku.

Przez żołądek do serca

To wcale nie oznacza, że mała firma nie może zrobić nic, aby klientom dobrze się kojarzyć. Z porad zebranych u szefów kilku małych firm wynika, że najczęściej stosowaną formą podtrzymania dobrych kontaktów jest zapraszanie klientów do własnych firm, aby pokazać proces produkcji, wprowadzone zmiany i osiągnięte efekty. Takim wizytom towarzyszy później tzw. część artystyczna, ale z reguły ograniczona do posiłku w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3901

Spis treści

Ekonomia

Bank BGŻ: rozwój faktoringu
Biznes uratował polityków
Blask norweskiego bogactwa
Coraz lepiej w VW
Cytat dnia
Czego Azja może się nauczyć na doświadczeniu Europy
Do Terespola po nowej drodze
Dobre wyniki zachęcają inwestorów
Dobry wynik Hugo Bossa
Dominują papiery krótkoterminowe
Drastyczny spadek zysku Thomsona
Dzień zwyżek na giełdach surowców
Gino Rossi: korzystny detal
Groźna cena dostaw gazu
Groźna cena gazu
Inwestorzy niepokoją się o budżet
Kara dla TP SA
Komentarz giełdowy
Mała firma z dużymi ambicjami
Mech o SKOK
Mniej bezrobotnych we Francji i Stanach Zjednoczonych
Na bakier z prawem
Na drodze do zysku
Nie ma powodu zmieniać tego, co już działa dobrze
Niemcy będą chętniej robić zakupy
Nowy akcjonariat BOŚ
Nowy doradca
Optymizm na parkietach
Ozon Media rozwiązana
PERN chce kupić udziały w słowackim Transpetrolu
PTE PZU: przyjęta rezygnacja prezesa
Pasztety Cedrobu w Mispolu
Podwojenie zysku DaimlerChrysler
Pracodawcy walczą z nacjonalizacją
Problem z dodatkiem mieszkaniowym
Przydział akcji Famuru
Rosjanie na londyńskim parkiecie
Sankcje za pobłażliwość i hojność
Spółki giełdowe
Unijny skup masła dla wybranych
WIG20 zyskał aż 3,6 proc.
Wakacyjny klimat
Walcownia Rur Andrzej nadal w rękach państwa
Wezwania za grosze
Wizz Air: cztery miliony pasażerów
Wojewoda źle zarządzał
Wydarzenia dnia
Wydatki państwa nie spadną, a deficyt nie wzrośnie
Wysoki zysk dzięki sprzedaży długów
Z NATO do koncernu naftowego
Zagraniczni inwestorzy niemile widziani
Zysk mimo problemów w Nigerii
Zamów abonament