Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

To klient decyduje, co ma zrobić sprzedawca

18 sierpnia 2009 | Dobra firma | Krzysztof Suter

To od woli konsumenta zależy, czy zgodzi się na naprawę wadliwego towaru, czy też będzie obstawał przy wymienieniu go na nowy

Mecenas Tomasz Poznański wyraził pogląd, że „druga część normy prawnej (z art. 8 ust. 1 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) odnosi się wyłącznie do sprzedawcy i pozwala mu na podjęcie jednostronnej decyzji w związku z żądaniem kupującego” („Klient nie zawsze ma prawo decydować”, DOBRA FIRMA z 28 lipca 2009 r.). Autor przekonuje, że gdy koszty wymiany lub naprawy są nadmierne, „to sprzedawca podejmuje ostateczną decyzję”, oraz że „sprzedający ma obowiązek doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową. O tym, w jaki sposób to się stanie, nie decyduje jednak konsument”. Nie zgadzając się z zaprezentowanym powyżej poglądem, spróbuję wykazać, że regulacja ustawowa w tym zakresie jednoznacznie wskazuje na całkowicie przeciwną zasadę: zawsze ostatnie słowo należy do konsumenta.

Trzeba czytać cały przepis

Art. 8...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8398

Spis treści
Zamów abonament