Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kosztowna walka o prezydenturę

07 października 2010 | Kraj | Dorota Kołakowska
Bronisław Komorowski ok. 2 mln zł wydał na promocję w sieci
autor zdjęcia: Tomasz Jodłowski
źródło: Fotorzepa
Bronisław Komorowski ok. 2 mln zł wydał na promocję w sieci
Jarosław Kaczyński wydał na reklamy w sumie 6,2 mln zł
autor zdjęcia: Bartosz Jankowski
źródło: Fotorzepa
Jarosław Kaczyński wydał na reklamy w sumie 6,2 mln zł

Komitet Komorowskiego wydał 15,4 mln zł. Prezes PiS milion mniej. Najwięcej kosztowały reklamy w mediach

Kandydat PO i kandydat PiS wydali w wyścigu prezydenckim kilka razy więcej pieniędzy niż lider SLD Grzegorz Napieralski. I ponad tysiąc razy więcej niż komitet Andrzeja Leppera, lidera Samoobrony.

Ze sprawozdań, które wpłynęły do Państwowej Komisji Wyborczej, wynika, że komitet wyborczy Bronisława Komorowskiego wydał na kampanię 15,4 mln zł. Wszystkie pieniądze, jakie zgromadził, pochodziły z funduszu wyborczego PO.

Komitet Jarosława Kaczyńskiego korzystał tylko ze środków funduszu wyborczego PiS. Kampania prezesa partii pochłonęła 14,5 mln zł.

PO i PiS nie zbierały wpłat od osób prywatnych. Pełnomocnicy obu komitetów tłumaczą, że zrezygnowali z tego dla przejrzystości finansowej kampanii.

Sieć PO, plakaty PiS

Z kampanii najbardziej zadowolone powinny być media. Bo to do nich popłynęła lwia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8746

Spis treści
Zamów abonament