Czas na gaz
PALIWA ALTERNATYWNE
Stolica w ogonie innych miast
Czas na gaz
KRYSTYNA F OROWICZ
Pod takim tytułem odbyła się w Warszawie konferencja poświęcona zastosowaniu paliwa gazowego do napędu silników samochodowych. W Krakowie zaś omawiano perspektywy rozwoju gazu ziemnego jako paliwa do napędu autobusów miejskich.
Państwowa Inspekcja Ochrony Środowiska przekazała nam najnowszy raport "Stan środowiska w województwie stołecznym warszawskim", w którym stwierdza, że przestawienie transportu miejskiego na gaz płynny lub gaz ziemny jest jedyną szansą poprawy jakości powietrza w stolicy. Zmiana tradycyjnych paliw powinna objąć cały transport miejski -- mówią autorzy raportu.
W latach 80. na zamówienie rządu, ze środków budżetowych, Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie we współpracy zośrodkami naukowymi opracował program zasilania pojazdów samochodowych gazem ziemnym (NGV -- Natural Gas Vehicles) w Polsce. Dziesięć lat temu już uznano, że przyszłość komunikacji miejskiej należy do gazu ziemnego. Po Warszawie miały jeździć autobusy polskiej konstrukcji napędzane paliwem metanowym. Program ugrzązł w biurkach urzędników na długie lata. Dziś jest nadzieja, że stary rządowy program zostanie odkurzony, tym bardziej że Europa stawia coraz wyżej poprzeczkę w ekologii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta