Faktura jest, sprzedaży nie było
VAT
Relacja z telefonicznego dyżuru
Faktura jest, sprzedaży nie było
Konsekwencje utraty towarów i wystawienia faktury VAT na taką transakcję to jeden ztematów ostatniej relacji z telefonicznego dyżuru poświęconego podatkowi od towarów i usług oraz akcyzie, który odbył się w naszej redakcji 27 listopada. Na pytania czytelników odpowiadał TOMASZ GRUNWALD, doradca podatkowy ze spółki Ernst & Young. Firma wysyła przez uprawnionego przewoźnika towar, który jednak ginie po drodze. Czy należy skorygować VAT wykazany na fakturze wystawionej za towar? Koszt dostawy ponosi wysyłający, który od firmy transportowej otrzymuje odszkodowanie za zaginiony towar.
TOMASZ GRUNWALD: Jeżeli za dostawę towaru odpowiada przed nabywcą sprzedający, to sytuacja wygląda tak, jakby w ogóle nie doszło do wydania go nabywcy, a więc i sprzedaży. Skoro zaś nabywca nie otrzymał towaru, to nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)