Trzecia generacja szturmuje Europę
Trzecia generacja szturmuje Europę
W 2001 r. światowy rynek gier wideo wart był 14,8 mld USD, zaś światowa sprzedaż konsol do gier sięgnęła 8,8 mld USD - szacują analitycy Deutsche Banku i przewidują, że w tym roku łączna wartość sprzedanych gier i konsol wzrośnie do 30 mld USD, zaś w 2003 r. do 33 mld USD. Na grach wideo zarabiają przede wszystkim producenci konsol i tylko nieliczni wydawcy gier. Wielu z tych ostatnich albo zbankrutuje - jak ostatnio francuski Kalisto - albo będzie musiało się połączyć z inną firmą.
Odkąd w październiku 2000 r. na rynku w USA pojawiła się pierwsza konsola do gier trzeciej generacji - PlayStation 2 produkowana przez Sony, rynek gier wideo wszedł w kolejną fazę wzrostu. Japoński debiut tej konsoli odbył się w marcu 2000 r. 14 września 2001 r. na rynku w Japonii i 5 listopada w USA pojawiła się konsola GameCube firmy Nintendo, a 8 listopada odbyła się amerykańska premiera Xbox, konsoli produkowanej przez Microsoft, największego światowego producenta oprogramowania. Europejska premiera Xbox zapowiedziana jest na 14 marca 2002 r., miesiąc po premierze japońskiej. Ostatni - 3 maja - na europejskim rynku pojawi się GameCube.
Od Japonii przez USA do Europy
Wymyślone w Japonii konsole do gier wideo szybko zdobyły olbrzymią popularność w USA, a teraz podbijają rynek europejski....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta