Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Akcja promocyjna plus VAT

18 marca 2011 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Firmy, które planują kampanie reklamowe, powinny uwzględnić w budżecie koszt podatku

Nowelizacja ustawy o VAT przewiduje opodatkowanie nieodpłatnie przekazanych towarów bez względu na to, czy są związane z działalnością czy też nie. Teraz można obdarowywać kontrahentów bez konieczności naliczania daniny.

– Rachunek jest prosty – firmy, które reklamują się, rozdając gadżety kontrahentom, powinny po ich opodatkowaniu zwiększyć wydatki na promocję o 23 proc. – mówi Krzysztof Wilk, doradca podatkowy, starszy menedżer w Deloitte. – Będą musiały doliczyć do kosztów całej akcji VAT należny. Teraz opodatkowane są tylko te prezenty, których przekazanie nie ma związku z działalnością.

Przepisy niezgodne z dyrektywą

Przypomnijmy, że z art. 7 ust. 2 ustawy o VAT wynika, iż opodatkowane jest nieodpłatne przekazanie towarów na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, jeżeli podczas ich nabycia można było odliczyć podatek naliczony. Nie dotyczy to tylko...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8880

Spis treści
Zamów abonament