Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzeba znać granice promocji

22 kwietnia 2011 | Prawo i praktyka | Zofia Jóźwiak

Zachwalając towar czy usługi, przedsiębiorca musi zachować umiar. Przekonało się o tym wiele firm ukaranych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Najczęściej nieprawidłowości wynikają z niestosowania się do przepisów ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2007 r. nr 171, poz. 1206) lub ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU z 2007 r. nr 50, poz. 331 ze zm.).

Ale nie tylko. Także przepisów branżowych. Warto, by przedsiębiorcy znali niektóre decyzje prezesa UOKiK dotyczące działań promocyjnych na rynku.

Pasztet z konkursem

Producent pasztetów i innych wyrobów drobiowych zorganizował loterię promocyjną. Jednak informacje o czasie jej trwania podał nie na etykietach swoich puszek, a w regulaminie zamieszczonym na firmowej stronie internetowej.

Ponadto termin przydatności do spożycia puszek upływał po czasie, w którym trwała loteria z nagrodami.

Etykieta odsyłała wprawdzie do strony internetowej, ale jak uznał UOKiK, nie jest to miejsce dostępne dla wszystkich klientów (przedsiębiorca nie może zakładać, że każdy klient kupujący np. pasztet uprawniający do uczestnictwa w loterii będzie miał dostęp do Internetu). Dodatkowo esemesy, które uczestnicy mieli przesyłać, były płatne.

UOKiK uznał, że takie postępowanie narusza m.in. art. 17 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej i tym samym ma bezprawny charakter. Z przepisu wynika, że „przedsiębiorca wykonuje działalność gospodarczą na zasadach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8910

Spis treści

Ekonomia

Atomowe obietnice Arevy dla polskich firm
Barometr „Rz”
Bielska orka startuje na podbój świata
Boom na badania czy pęd po granty?
Ceny metali biją rekordy
Cytat dnia - Henryk Bleker
Dell powalczy komórkami
Droga ropa winduje zyski PKN Orlen
Elder: wykorzystajcie niedojrzałość GPW
Elektrim znów na giełdę?
Facebook ma w Polsce już 10 mln użytkowników
Firmy czekają na granty
Firmy spodziewają się większych zamówień
Gazociąg jamalski z wolnymi mocami od lipca
Gdzie jest granica pomocy publicznej
Gorsza prognoza operatora
Grecja: rząd ściga za plotki o długu
Kalendarium gospodarcze
Kompromis w spółce e-Muzyka
Krupnik zdobywa polski rynek
Liczba dnia - 29 procent Polaków chwali ZUS
Odważna gra prezesa NBP
PKO BP rezygnuje z emisji obligacji
Plus podkopał wyniki Orange i grupy TP
Pośrednik wraca do gry
Przetasowania w zarządzie PZU
Rekordów nie było
Resort finansów będzie interweniować na rynku walutowym
Rosja stawia na węgiel
Rozbudowa fabryki za 80 milionów złotych
Rośnie zaangażowanie społeczne finansistów
Szczecin ściga się z resortem finansów
Towarzystwa kontra resort zdrowia
Tusk uspokaja: będzie debiut JSW
Udany start na giełdzie
W skrócie
W tym roku globalnie sprzeda się 40 – 50 mln tabletów
Wolą pracować na czarno lub żyć na koszt państwa
Wpłynęły wstępne oferty na Dialog
Wynagrodzenia dla weterynarzy podbiją ceny mięsa
Wzrost przewozów zwiększył popyt na samochody ciężarowe
Z wódką w świat
Za mało prądu na Euro 2012?
Zaostrzają się spory o drogi
Zboża tańsze na wiosnę
Związkowcy z Bogdanki grożą zarządowi sądem
Złoty silniejszy
Żywność nie stanieje
Zamów abonament