Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polska może być dobrą marką

26 kwietnia 2011 | Ekonomia | Adam Woźniak
Uczestnicy debaty w redakcji „Rzeczpospolitej” są przekonani, że wizerunek Polski za kilka lat zmieni się na lepsze
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty w redakcji „Rzeczpospolitej” są przekonani, że wizerunek Polski za kilka lat zmieni się na lepsze

Profesjonalne kształtowanie wizerunku naszego kraju za granicą ma bezpośrednie przełożenie na zainteresowanie inwestorów

Polska widziana oczami obcokrajowców to niejednokrotnie lepszy kraj, niż wynikałoby to z ocen samych Polaków. Zupełnie inaczej oceniają Polskę cudzoziemcy, którzy jej nie znają, jeszcze inaczej zagraniczni przedsiębiorcy czy dziennikarze. O tym, jak nasz kraj kojarzył się w przeszłości, a jak teraz, rozmawiali uczestnicy debaty „Czy Polska to dobra marka" zorganizowanej w redakcji „Rzeczpospolitej".

Pierwsze skojarzenie

Według prezesa Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Sławomira Majmana Polska źle kojarzy się tym wszystkim, którzy dowiadują się o nas wyłącznie z mediów lub przekazów pośrednich.

– Według badań przeprowadzonych na zlecenie spółki PL.2012 oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki pierwsze skojarzenia z Polską są dla nas mocno niekorzystne: kraj biedny, rolniczy, słabo rozwinięty, bardzo religijny, z wysoką przestępczością i dużą liczbą emigrantów – twierdzi Majman. Zupełnie inne skojarzenia mają środowiska gospodarcze zorientowane na współpracę zagraniczną. Tu we wszystkich badaniach widoczny jest skok pozytywnych skojarzeń. – Widzą nas jako kraj stabilny, o dużym rynku wewnętrznym i wzroście gospodarczym. Jakbyśmy mówili o zupełnie dwóch innych krajach – dodaje Majman.

Dlaczego tak jest? Zdaniem wiceministra sportu i turystyki Katarzyny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8912

Spis treści
Zamów abonament