Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koncern z techniką cyfrową

04 sierpnia 2011 | Ekonomia | p.r. afp reuters
Axel Springer – spółka, o której się mówi we Frankfurcie
źródło: Rzeczpospolita
Axel Springer – spółka, o której się mówi we Frankfurcie

Niemiecki koncern prasowy zbiera owoce strategii przestawiania się na technikę cyfrową: wpływy z reklam online przewyższyły po raz pierwszy tradycyjne.

Poprawiły się też wyniki, co giełda we  Frankfurcie doceniła skokiem akcji nawet o 15 proc.

– Nikt nie wierzył, że możemy osiągnąć taki wzrost – stwierdził szef pionu finansowego Lothar Lanz. Reklamy w mediach elektronicznych zapewniają teraz 23 proc. przychodów wobec 12 proc. w I półroczu 2009 r. Jednocześnie sprzedaż reklam w prasie drukowanej zmalała z 27 do 21 proc. Prezes Mathias Döpfner nie dostrzega oznak zmiany tej negatywnej tendencji.

Po pół roku zysk operacyjny Springera wzrósł o 10,5 proc., do 288,7 mln euro, a obroty o 11,8, do 1,52 mld. Koncern uzyskał z reklam 762,3 mln (+18,6 proc.)

– To obiecujący początek i potwierdzenie słuszności obranej strategii rozwoju techniki cyfrowej – ocenił analityk z LB Baden-Württemberg Stefan Borscheid.

Brak okładki

Wydanie: 8996

Spis treści
Zamów abonament