Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przedsiębiorca nie zapłaci za odwołany wyjazd

07 września 2011 | Prawo i praktyka | Sylwia Gortyńska

Kiedy nie ma wielu chętnych, organizator może anulować wycieczkę i nie martwić się o odszkodowanie dla klientów

Dobra pogoda i udane wakacje cieszą nie tylko urlopowicza, ale i organizatora imprezy turystycznej. Czasem zdarza się jednak, że do wyjazdu nie dojdzie i to nie dlatego że jego uczestnik z różnych przyczyn nie dojechał na lotnisko. Bywa bowiem i tak, że imprezę odwołuje jej organizator. Czy jeśli do tego dojdzie, to zawsze odpowie za swoje działania?

Wykonanie umowy

Odpowiedzi przede wszystkim możemy szukać w ustawie z 29 sierpnia 1997 o usługach turystycznych (tekst jedn. DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.; ustawa). Zgodnie z jej art. 11a ust. 1 organizator turystyki co do zasady odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych. Ale nie zawsze.

Takich konsekwencji nie poniesie, gdy niezrealizowanie lub niewłaściwe zrealizowanie umowy jest spowodowane:

- działaniem lub zaniechaniem klienta,

- działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych zachowań nie można było przewidzieć ani...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9024

Spis treści
Zamów abonament